20 Oktober-GiszaVem ox

GiszaVem ox är världensbästa ponny! Hon och jah har haft ett år med varandra nu och det har varit otroligt kul! Blev så otroligt ledsen när jag hörde att fanny skulle flytta till gymnasiet och ta med henne.. Men tiden förendrade saker och ting och hon skaffade en häst på foder. Så Gisza blev kvar med mitt nr på boxtavlan. Så därför har Gisza tagit stor plats i mitt liv de senaste månaderna. Och de har varit med blandade känslor. Oftast roligt och glädjande men också stressigt ibland. Jag vill och kommer alltid va den Anna Eriksson jag va innan. Alltså mycket kompisar och plugg. Men Gisza har en stor plats i mitt hjärta och jag älskar finaste tjejen!
Och eftersom detta är min blogg så måste ni ju oxå veta vem GiszaVem ox.

Gisza är ett arabiskat fullblod, därav GiszaVem ox. Hon är född 5 maj 1999 och är alltså 12 år. 147 cm i manken alltså D-ponny. Hon är brun i färgen med genomgående pläs som tecken. Pappa till detta vackra sto är Glaz och mamman är Garma.

Hon har stått på VästerKumla i 3 år och innan dess stod hon på en ridskola. Men hon trivdes inte som ridskoleponny och har tappat förtroendet för de flesta. Så jag har fått bygga upp det mellan oss sakta och säkert och nu vet jag att jag kan lita på henne och hon vet att hon kan lita på mig. Det är nog de bästa med oss två. VI är på något sätt så lika och tror vi passar som handen i handsken. Fanny äger Gisza och hon är en otroligt duktig tjej. Hon har tagit hand om Gisza jättebra och Gisza älskar fanny. De kan man ju lätt säga! Och tack Fanny för att jag får ha hand om Gisza. Att du litar så pass på mig. Det känns bra;)

Lite rolig fakta i övrigt:
-
Gisza äter 2,5 kg ensilage+1kg havre+ rapsolja till morgonen, 2 kg ensilage till intag/lunch, 1/2 kg havre efter ridning, 3,5 kg ensilage+1 kg havre+ mineraler till kvällsmat/natt.
-Hon har hoppat 1.30 med ryttare. (Med mig 1.10)
-Hon är ett riktigt busfrö som kan va riktigt tjurig!


Kommentarer
Postat av: Mathilda (:

Bilden i MITTEN har JAG tagit!

2011-10-20 @ 19:54:04
URL: http://justanotherchick.blogg.se/
Postat av: NellieB

sv. tack va gullig du e <3

2011-10-20 @ 20:43:35
URL: http://nellieberntsson.se

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0