6 April-Lite häst.

Bjuder på lite häst nu igen...(y)
Först och främs täkte jag tipsa om en länk som jag tycker ni ska trycka er in på. Jättebra skrivet om varför man ska göra vissa grejer inom ridningen för att bygga upp din häst. Sen så riktar dom sig till oss som inte ha tillgång till jättestort ridhus/skrittmaskin osv. Jättebra!
Så klicka in!!
Sen lite outfits...

Fatta dess benlindor till mitt nya AWESOME schabrak! Love på höög nivå! Lätt att jag ska trycka hem dom när jag fyllt år.



Dagens planer...
Idag blir det intervaller för mig och Gisza. Blir att köra detta koncept:
Skritta igång ordentligt! Fatta sedan galopp från skritten och under alla galoper ska du stå upp i lätt sitts. (Du ska alltså INTE trava igång) Galopera i 3 minuter och låt sedan hästen skritta på lång tygel i 1 min. Byt sedan varv och gör samma sak i u detta varv. Upprepa MAX 6 ggr! (Alltså 3 i varje varv.) Jag och Gisza kommer köra 4 nu i början. Eftersom att det gör mer skada än nytta om man kör på för hårt.
Skritta sedan av en riktigt bra stund satt alla muskler slappnar av igen. Hoppa gärna av för att underlätta. Sedan om du vill och kan så är det jättebra att stretcha hästen efter!


Nu ska jag pallra mig ut i detta otroligt konstiga vårväder och dar mig mot stallet. Idag med snö "/
Kram!

Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0