Nej fyfaan på ren svenska!

Har nu suttit och skrivit ett jättefint inlägg om min första dag i usa... Vad tror du händer? Jo jag råkar klicka ner allt.
Fan säger jag bara! Men men, bara börja om och vara ännu tröttare imorrn då (y)
 
Lååååång dag! Ni som klagar över långa dagar som innebär 10 h arbete kan slänga er i väggen. Jag har vart igång i 30 h. Rest och stallet. Så... Think and live with it! ;)
 
Men men, trotts att jag är så trött ska jag göra som jag lovat er och skriva om min resa dag, för dag. Idag kommer jag bara skriva av miin dagbok jag skrev under resan då jag är något otroligt trött. Fast iförsig, va finns de för roligt med en resedag att läsa om? xD
 Men jag gör det för eran skull!
 
THE BIG APPLE
Resedag 1.
Upp klockan 6.00 för att dra till Arlanda. Sedan ca 8h flygresa. FY! Usch vad jag hatar att flyga!
Men jag överlevde :D
*Peppar peppar, ta i trä*
 
 
Väl framme i USA, New York, var det såklart 100-tals kontroller... Borde räcka med EN stenhård istället!
-MEn nu är vi i USA Anna, säger Hasse då.
Och snacka om varmt klimat! 35 grader cellcius, stillastående luft, i en storstad. Ingen mysig kombination om ni frågor mig :P Nästan så man kvävs när man går ut. Sen när man går in är det istället ISKALLT tack vare all aircondition.
GOOD JOB (y)!!
Hotellet är jättefint!
Vi bor på roosevelt Hotel, rum 757.
 
 
Dagen här i New York har mest gått åt till att inte somna och för min del lära känna staden.
Första intrycket var verkligen WOW!! Byggnaderna, trafiken (ja de kör som galningar), gatorna, avstånden.
Ja, de är så sjukt stort! Mën riktigt trött är jag nu. Snart vart igång i 24h.
Kudden väntar! :)
 
 
Nu ska jag oxå sova på riktigt :P
Imorgon, skola! Vi börjar med engelska. Känns ju rätt niice nu när man vart i USA precis så de ska nog gå satans bra ;)
 

Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0