Part 2, Day 2.

9/11 memorial
Resdag 2.
Efter första natten i New York var jag iallafall lite mer uppvilad och var reda för en upptäckande dag i den stora staden!
 
Dagen blev lika perfekt som jag hade hoppats att den skulle bli!
Eftersom de inte hade någe frukost på hotellet så gick vi över till ett slags café på andra sidan gatan för att äta frukosten. Hahah, snacka om rörigt system. Iallafall för oss som inte är vana med den farten allt ska göras med där. Allt skulle typ gå på 1 sek :s Lite jobbigt ibland faktiskt. Men vi kom in i det efter någon dag eller så såklart!
Sedan tog vi en guidebuss och åkte runt till olika platser i middle manhattan och south manhattan.
Kan ju säga att jag gillar Time Square!!
OCH VILKEN STAD!
Vi gick av vid Ground Zero, Minnesplatsen efter The World Trade Center.
Känslan av att befinna sig på samma ställe som de två tvillingtornen ståt på är obeskrivlig. En blandning mellan sorg, ilska, rädsla och otroligt. Att tänka hur gatorna runt om för 11 år sedan var fyllda med svarta rökmoln och skrikande människor springandes för sina liv är skrämmande tycker jag.
Och nu håller de ju på att bygga upp två nya, ännu högre hus brevid minnesplatsen. Jag fattar inte hur de vågar jag menar, hur enkelt är det inte att det händer igen?!
 
Men minnesplatsen var otroligt fin! Alla känslor som ligger begravt där, de är ett litet tryck från dem och jag själv blev väldigt berörd!<3
 
 
Förmiddagen gock och efter lite annat blev de att åka åka ut med en gratisfärga för att kunna få en bättre vy över frihetsgudinnan. Hon var rätt maffig och nästa gång jag är här tar jag nog och åker upp i henne.
Det var också jättefint att se manhattan från vattnet! Att se hur de reser sig över havet.
 
De hade bara gått två dagar och jag hade redan sett så sjukt mycket!
 

Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0