Gisza Pissa!

Måste bara börja med att visa er denna awesome parodi på gangnam style! Nästan så den slår våran....
 
Vidare i ämnet hest dåra. Haha nej men inte vart så mycket ridning och sånt på bloggen den senaste veckan. Kan ju bero på att jag vart i Linköping osv men jaja, nu kommer sde lite info om hur det ligger till för mig och GIsza just nu.
Giszas foderstat har gjort sitt jobb och nu börjar hon ist bli tjock. Och de är bra, satt hon får massa extra att bygga muskler för. Bra jobbat GROOV125! Men herregud vilken gosig björnpäls hon har fått! Men tyvärr så gör det att hon blir VÄLDIGT svettig. Och de vill vi ju inte. Så jag måste verkligen hitta någon som har en klippmaskin om inte fanny kan komma hem snarast och klippa henne. Men mysig, de är den!
Annars jobbar vi på med ridningen! Ska komma igång ordentligt med intervaller nu när hon ändå byggt upp sig rätt hyffsat. Så jag kommer sattsa på intervaller/klättring 2 ggr i veckan, 3 ggr i veckan kör vi dressyr/markarbete, 1 gång hoppning, sen får vi in vila och massa mysiga uteritter oxå! Beroende på lite hur hon gått, väder osv. Ser väl rätt bra ut eller?
Är de någon som har några speciella frågor om ridningen eller nått som har med gisza att göra? Fråga på så tar jag och svarar i ett enskilt inlägg! :D
 
 
Juppjupp... Nuska Anna nutta kudden, kramis!
 

Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0