Here you go

Ett riktigt jävla skitjobb
 
Under mina 7 år som ryttare har jag vart med om många heta diskutioner. Och jag skulle vilja påstå att ridning är något folk, speciellt killar skaffar sig åsiktrer om väldigt fort.
 
För det första vet ni killar absolut ingenting om sporten. Och ändå står ni där och försöker övertala mig om vad jag ska tycka. Men egentligen är det jag som har all kunskap och erfarenhet. För det andra är eran syn på ridning väldigt konstig. Ni påstår att det är en fjantig snobbsport. Men i nästa sekund är ridning livsfarligt och äckligt. Hallå? Vad har ni egentligen för underlag när ni har så pass olika åsikter på en och samma gång? På något sätt är ändå detta jäkligt kul. Så pass att jag skrattar åt er.
 
Låt mig jämföra innebandy och ridning.
Innebandy, du tränar lite fys, spelar matcher, går in i en närkamp, sen tränar du lite till. Det här är ansträngande! All heder till er. Och inte fan kommer jag och säger att ni bara springer efter en liten boll med era fjantiga klubbor och kallar det bögigt.
Ridning, du åker till stallet i 3 timmar varje dag, badar i lera, hanteras med 500 kg levande varelse, rider 1 timma, ramlar från 160 cm, får en spark i magen, ställer oss upp, hoppar upp igen, fortsätter rida. Och här kommer ni med era åsikter och kommentarer om att ridning är bögigt, fjollit och absolut ingen sport alls.
-Bullshit. Jag vet att ni har fel! Och jag vet vad ridning är. Ridning är ett riktigt jävla skitjobb. Och det är inte heller speciellt kul att höra detta varje dag. Tänk dig själv att jag kommer och töntförklarar eran sport varje dag. Inte så kul ellerhur?
 
Så innan ni kommer och intalar mig om vad som stämmer och hur det är, åk till ett stall, rid och arbeta i 3 timmar i 7 dagar. SEN kan jag lyssna på er och era åsikter.
 
Killar, ta nu inte detta SÅ hårt. Jag vet att det finns killar som förstår sig på ridning. Me detta är en krönika och då SKA man vara lite överdriven. Punk slut.

Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0