De här med att träna-Tips

Att komma igång och träna är segt. Det är ju inte direkt de man vill göra när man har lite tid över. Men då får man tänka framåt i tiden. Ja, träningen kommer göra resultat redan direkt efter!
För om man tränar blir man mycket piggare och får mer ork. Det får dig att orka mycket mer i ditt vanliga liv och du kommer inte alls vara trött på samma sätt! Absolut inte.
Jag är ett exempel. Har som sagt börjat springa innan skolan några dagar i veckan, eftersom att jag varken har ork eller tid efter stall och skola sent på kvällen. Så de dagar jag gått upp och sprungit innan skolan har vart rätt sköna. När jag kommer till skolan är jag verkligen vaken och redan igång och pigg till första lektionen. De tack vare att jag tränat innan. Det är en grym känsla av att kunna säga "gud vad pigg jag känner mig" medans alla andra fortfarande går och halvsover. Och sedan de här med att man får mer ork i vardagen! De får man och de märker jag som störst i ridningen och när jag ska plugga hemma.
Men orken. Vart finns den? Och vart hittar du den? Jag tycker du ska tänka på allt positivt träningen ger. Och sätt upp små mål för varje vecka. Att du ska klara springa 5 km, klara av att göra 50 armhävningar eller kanske att bara hitta den där orken! Detta funkade för mig och nu e jag riktigt duktig på att hålla igång!
Till och med så pass att jag ska upp och träna intervaller i en sandbacke innan skolan. Hahaha, undra hur jag kommer gå efter det ;)
Men hoppas detta ger er en funderare och att ni kanske till å med börjar träna lite!:)
Kram och godnatt alla!


Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0