Dagens pass

Blev gymmet själv idag tack vare att Frida och Sandra gav mig fetaste dissen 5 min innan vi skulle träffas. Schysst vänner man har liksom! Typ hjärtkrossad...
 
Men jag tränar för min egna skull och har ett mål med min träning så inte skippar jag gymmet för de! Idag blev det först 40 min på crossmaskinen och jag blev knappt trött alls, bara massa svettig haha. Så nästa gång ska jag försöka köra på en tyngre nivå. Brukar gå över på den lite då och då medans jag kör bara för att känna på och träna upp mig men den är verkligen mycket tyngre fast de bara är ett snäpp upp! KnasigtSen blev det triceps, bröst och mage. Jobbade mycket med medicinbollen till magen och de gick faktiskt riktigt bra! Tänkte tips om 3 övningar. Alla körde jag idag. Hoppas ni testar och kanske lämnar en kommentar vad ni tyckte om den :)
 
 
Dips med dipställning (triceps)
Övning Dips - Dipställning
 
Beskrivning: Greppa dipställningen stadigt och balansera kroppen på raka armar. Gå ned med överkroppen mellan handtagen och försök komma så djupt att axlarna kommer i linje med armbågarna. Pressa upp kroppen och återvänd till startposition. 

Svårighetsgrad: 
Svårighetsgrad 
Typ: Basövning 
Träningsform: Styrketräning 
Redskap: Kroppen
 

Bröstflyes-stående (Bröst)
Övning Bröstflyes - Stående
Beskrivning: Stå i stegposition bortvänd från kabeldraget, håll handtagen med raka armar utåt sidan av kroppen. För ihop handtagen med framför kroppen med bibehållet raka armar. Återgå till startposition. 
Att tänka på: Börja övningen i ett läge där det stramar lätt i bröstmuskulaturen. 

Typ: 
Kompletteringsövning 
Träningsform: Styrketräning 
Redskap:
 
Russian Twist-Medicinboll (Mage/Bål)

Övning Russian Twist - Medicinboll
Beskrivning: Sitt på underlaget med neutral position i ryggen, böjda ben och håll medicinbollen strax ovanför knäna med böjda armar. Rotera bollen, i höjd med magen från sida till sida genom att vrida på bålen. 
 
Typ: Kompletteringsövning 
Träningsform: Styrketräning 
Redskap: Medicinboll
 

Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0