Två Perfekta Recept!

Broccolisoppa (2 pers)
250 gram broccoli
0.5 gullök
1 st vitlöksklyfta
0.5 tsk rapsolja
1 st selleristjälkar
0.5 st grönsaksbuljongtärning
6 dl vatten
 
Det ända du behöver göra är att hacka alla grönsaker. Fräs sedan vitlöken och gullöken i oljan, tillsätt sedan resten av ingredienserna. Låt det koka upp så att grönsakerna blir mjuka och mixa sedan allt slätt med en stavmixer. Smaka av och krydda med peppar och salt.
Detta var en otroligt god och enkel soppa som dessutom bara innehåller massa nyttigheter! 5/5 toasters!
 
 
Fetaostlax på spenatbädd (1 pers)
1 laxfilé
olivolja
spenatblad
100 gram fetaost
groddar
1 rödbeta
 
Skala rödbetan och skär den i tärningar. Koka sedan upp dem så de blir mjuka (tar ca 40-50 min). Sätt ugnen på 160 grader. Häll lite olivolja i en ugnfast form och lägg i laxen. Krydda den med det du känner för. Jag använde mig av lite lite salt samt citronpeppar. Ställ in laxen i ugnen i ca 20 min. Medans laxen är i ugnen lägger du ut spenatbladen på tallriken, där laxen ska ligga. Jag skar även paprika och gurka och la på sidan av. När laxen är klar lägger du den ovanpå spenaten, smular över fetaosten, lägger på de kokta rödbetorna samt så mycket groddar du vill ha.
WOALA, sjuukt gott och kombinationen spenat, rödbeta och fetaost med laxen var himelsk! 4/5 toasters!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma Broberg

så gottis! hoppas du får en bra onsdag, kram. <3

2014-02-11 @ 20:40:15
URL: http://emmaex.blogg.se/

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0