Squat baby Squat

Squats. En tjejs bästa vän!
 
Som jag skrev igår blev det böjpass i morse med hjälp av pyramidtekniken. Om mina ben skakade efteråt? JA. Men vill man ha en gudomlig rumpa och grymt snygga ben till sommaren får man allt göra squats till man spyr.
 
Det viktigaste du måste tänka på om du ska köra squats är att fötter och knän pekar åt samma håll, oavsett hur breda squats du tänker göra, gå inte ner djupare än du känner att du klarar av. Blir det för djupt och för tungt att komma upp blir du lätt vinglig och obalanserad vilket ofta slutar i att du viker in knäna och lyfter hälarna. VILKET ÄR AJABAJA! Det kan sluta riktigt illa för knäna då. Iallafall, kör man pyramidmetoden vilket jag gjorde i morse kör man t.ex.
12 rep
10 rep
8 rep
6 rep
4 rep
2 rep
2 rep
4 rep
6 rep
8 rep
10 rep
12 rep
 
Du ökar alltså vikten i och med att du gör färre repititioner. MEN, har du tillexempel 40 kg på första 12 rep, ska du även avsluta med 12 rep på 40 kg. Det är egentligen inte alls krångligt. Det jobbigaste är att man nästan hela tiden måste byta vikter och hålla på. Men man kan ju som sagt vida och vända på detta hur man vill, med vilka redskap man vill och ja, lek helt enkelt! Använd din fantasi. Detta är iallafall ett grymt sätt att träna på om man vill bränna och bygga på samma gång som man blir stark och uthållig!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Esmeralda

sV: hihi ojdå nu blev jag jävligt nyfiken ^^

Svar: Inget jättestort men du får väl kika på lördag ;D
Anna

2014-01-08 @ 22:00:30
URL: http://getfitandhealthy.blogg.se

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0