24 Januari-Giszas tur!

Giszas tur att hamna i rampljuset här på bloggen.. Nt bloggat så mkt stall/Gisza på ett tag. Men så blir de ibland. Gisza har verkligen börjat bygga upp sig igen! Magen är fortfarandee flr stor men den börjar försvinna så smått och halsen börjar åter få sin fina muskelatur och form. Ryggen har blivit starkare och det är nog det jag märker mest eftersom att jag känner hur hon verkligen lyfter rygg och ben på ett helt annat sätt nu än för tre veckor sen! Så imorgon kör jag lite bommarbete för att muskla upp henne inför mer krävande hoppning sen. Och betforen har verkligen vart jättebra! Hon är mycket piggare och har mycket mer energi kan man ju säga. Och de märks deffenitivt när jag ska ta in henne från hagen och vid ridning. Här om dagen blev jag riktigt arg på henne när hon dumma sig något otroligt vid intag... Menmen, hon är ju en häst right? ;)


Foto: Mathilda Koskela

Hovis är inbokat nu oxå (y) Så får dra och köpa lite nya broddar för de flesta börjar bli slitna så hon har börjat få dåligt fäste "/
Hade tänkt prata lite med fanny om hennes kraftfoder oxå.. Känns som om hon kanske får lite mkt av de. men vi får se vad Fanny säger :)

Har ni några frågor om Gisza så fråga gärna! Jag svarar på de jag tkr nt är för privata.


Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0