Dagens lärdom

Godkväll alla glada människor!! Hej på er ledsna människor me såklart! :D
Har dagen gett mig en större bild av hur det är att vara människa och leva på denna vackra, hemska planet kanske? Nja vet inte riktigt du. Nått jag därimot tänkt på ett tag nu är hur våra föräldrar ser på oss ungdomar. Och sen vilka sjuka KRAV vi har på oss. Vi ska göra si och vi ska säga så. Vi ska ha DOM betygen och vi ska umgås med DOM människorna. YADA YADA. Seriöst trött på allt skitsnack alla vuxna snackar HELA j*vla tiden. Och ja mamma och pappa, ni är underbara föräldrar så ta inte åt er av allt detta nu. Men tycker att alla vuxna ska få upp synen över oss ungdomar på ett annat sätt.. och de så fort som möjligt!
 
Nå, vad är de nu jag egentligen vill få fram med detta?
-Jo, se det såhär, att ni försöker uppfostra oss på ett sätt ni vill att vi ska bli/vara.  Och så som jag ser det så är det för att ni själva gjort "misstag" i eran ungdom och vill att vi ska slippa dom misstagen och ni vill att vi ska bli det NI aldrig blev och så vidare. Detta funkar inte på oss, inte för fem öre. Vi blir taggade på att testa det ni gjort, tro mig! Och min egen pappa har förståt detta och han tar mig så sjukt bra! Han om någon förstår verkligen hur jag känner! Han skriker inte på mig, han straffar mig inte och han mins hur det var att vara 16 år. LOVE IT!
Jag och ALLA ANDRA ungdomar vet att våra föräldrar inte var änglabarn. Vi vet att ni gjort sattyg och fått riktiga utskällningar, Vi är tyvärr inte så dumma att vi inte ser igenom er. För att inte gå in för djupt på detta som jag annars har 1000-tals åsikter om avslutar jag med dessa meningar,
 
"Det finns fattiga barn som slutar som rika advokater och rika "klass 1" barn som hamnar på gatan. Så inse faktum kära föräldrar, oavsett VAD ni säger och HUR ni uppfostrar oss är det alltid vi ungdomar som tar besluten i slutändan och våra liv i egna händer. Oavsett vad ni säger och tycker. End of story!"
 
 

Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0