Träningsupplägg månad 11/12

Hej svejs i lingonskogen. Nu sitter jag här igen och ska dela med mig av mina fina tankar angående min träning osv osv... Hoppas ni tycker ni får ut något av det iaf! :D
 
Anyway, det har nu gått ca 2 månader sen jag tog tag i min träning ordentligt igen! Och jag är hyfsat nöjd... Finns vissa saker jag kunnat göra bättre som det istället vart slarv med och visst, vad gör det om hundra år liksom. Men samtidigt känner jag att jag verkligen vill ha GRYMMA resultat. Varför skulle jag annars gå upp klockan 06 en måndag morgon? Jag har därför bestämt mig för att sätta upp "striktare regler" för mig själv och mer strikt "bokföring" av min träning. Man lär sig hela tiden mer om sig själv och hur man fungerar vilket är bevisat för mig. Jag trodde jag kunde sätta upp ett mål sen kämpa mot det bara sådär. Men tillslut tappade jag motivationen och jag gick till gymmet för att jag var "tvungen". Jag visste inte varför men samtidigt fick jag dåligt samvete om jag inte gjorde det, OCH SÅ FÅR DET ABSOLUT INTE VARA!! Man ska träna för att man tycker det är kul och för att man har ett mål med det, inte bara för att träna om ni fattar vad jag menar.
 
Därav kommer jag från och med idag börja föra träningsdagbok. Morgon -och kvällsvikt ska skrivas in, samt allt som jag stoppar i mig och all träning för dagen. Jag ska även mäta mig på vissa ställen för att se hur mycket jag tappar i kroppsfett som i stället går åt till muskler senare.(1 gång varannan vecka) Och nu vill jag påpeka en väldigt viktig sak kära vänner, vikten är inte det viktigaste. Kom ihåg att muskler tar mindre plats en fett, men väger MER. SÅ varför ska jag då anteckna allt detta kanske ni undrar?
-Jo, JAG har nu kommit fram till att jag börjar slarva om jag inte följer ett strikt schema som jag sedan kan kolla tbx i. Jag har inte satt upp förbud mot mig själv, än. Men detta ska få mig att inse att det inte gör något att missa träningen en dag. Har jag bara skött min kost dagen innan kommer morgonvikten fortfarande vara den samma som dagen innan. Vikten/mätningen är alltså något som får MIG att bli motiverad och fortsätta kämpa. Detta gör det även ännu lättare för mig att lära känna min kropp. Då jag kan sammanfatta hela veckans kost/träning och sedan se vad som hänt med vikten/måtten för att sedan kunna se vad jag behöver ändra och vad jag ska fortsätta med. (Och ja, jag vet, det kommer inte gå att se resultat efter en vecka.. Snarare en månad men you get it.)
 
Men kom ihåg att detta är något jag personligen klurat ihop åt MIN kropp och MITT psyke. Alla mår inte bra av att ständigt väga sig för det sätter sig lätt på hjärnan och tillslut börjar man räkna kalorier och BAM, du har en ätstörning. Men för mig funkar det. Och det viktigaste av allt för att inte tappa motivationen... Det ska vara förbaskat jäkla kul att träna, du ska svettas som en gris medans du gör det och du ska kunna le åt dig själv efteråt och säga "fyfan de där gjorde du bra". DET ÄR DÅ DU NÅR BÄST RESULTAT!
Har du några speciella frågor eller invändningar? Ja men varsegod, jag bitts inte ;)
 

Kommentarer
Postat av: Lara&Lucy ^^

Bitstrips? det är typ sin egen karaktär och lite citat och såhär,typ man kan göra egna berättelse osv.

2013-11-18 @ 22:48:02
URL: http://artoholic.blogg.se
Postat av: Carruuu

träningsdagbok tycker jag också är ett väldigt bra sätt o hålla sig motiverad! :-)

Svar: Ja, får hoppas det funkar positivt för mig!
Anna

2013-11-19 @ 09:53:51
URL: http://carruuu.nu/

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0