en så kallad "träningsblogg"

Jag gick igenom massa gamla kommentarer och såg att jag en gång för ca 4 mån frågat en tjej om vad som fick henne att starta träningsblogg. Och nu, 4 månader senare sitter jag med en blogg som skulle kunna klassas som träningsblogg. Och hur kommer det sig egentligen?
 
Jag började att blogga om mitt liv och min vardag som sedan övergick mer åt hästar. Men hästar och stallivet finns tyvärr inte i mitt liv just nu utan istället finns träningen här. Under året som gått har mitt intresse för välmående, träning och hälsa växt starkt. Jag älskar att spändera tid på gymmet med håret åt alla håll och svettas som en grillad gris. Det SKA kännas och synas att man tränat. Så, varför vill jag skriva om detta?
 
Dels för min egen skull. Som utvärdering av vad jag åstakomit, hur jag utvecklas och för att kunna kolla tillbaks och jämföra och se vad jag gjort.
 
Men även för eran skull. Det finns väldigt många som tränar men aldrig når riktiga resultat. Det var jag för ett halvår sen. Men nu med en mer "riktig", ordentlig träning med tränare och ett BRA kostintag vill jag dela med mig av detta för att de lite mindre vetande och de som har svårt att nå sina mål  också ska ha en chans att nå dit dom vill. För alla kan komma dit dom vill sålänge man aldrig ger upp. Den störst avgörande punkten sitter i ditt huvud. Det är där du ger upp, inte i benen/armarna eller whatever, ni förstår.
 
Jag gör även detta för att motivera. Motivera och bevisa att allt är möjligt. Det tar tid men det kommer att löna sig i slutet. Sen jag började ta träningen på allvar har jag fått massa positiv respons av folk som sagt att dom är otroligt imponerade och vissa överväger själva att börja träna. Och detta gör mig så otroligt glad och jag blir så otroligt stolt över mig själv och speciellt över min kropp. Den klarar av så mycket mer an vad jag trott. Detta är vad jag kommer att syssla med i en lång tid framöver. Det är detta jag vill göra. Träna, äta rätt, utvecklas, motivera andra och vara lycklig helt enkelt. Svårare än så är det inte! Alla kan, även Du.
 
 
 

Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0