18 December-En otrolig ridtur!

Snön kommit och de inebär snöstyltor för alla er som inte satt på snösulor på era hästar. Men gud va skönt att både ha snösulor och broddar! Behöver inte oroa mig för att hon ska få snöstyltor och stuka sig och broddar satt hon inte halkar. Så därför tog jag en liten skrittur eftersom hon va lite trött...
...Men låt er inte luras av rubriken! Gisza var på de barnsliga humöret idag.
Tränsade på de nyputsade tränset och la på ländtäcket. Sedan red vi upp mot sommarhagarna. De började med att hon inte ville gå över en liten vattenkanal som bildats av snön. Men de gick hon med på att gå över nästan på en gång.
Så vo drog in i valackarnas hage. Men vi han inte komma långt innan hon kastade sig bakåt och slängde sig åt sidan. Va ju inte direkt berädd på de så höll på att flyga av. Men eftersom jag är ryttare och har en grym kroppsbalans så satt man ju kvar ;) Vi fortsatte förbi sommarhagarna och hon va så rädd för allting seriöst! Helt sjukt. Men hon hade ju ingen kompis med sig så lite förståligt. Men speciellt farliga va vattenpölar med snö på. Hon va så söt och liksom försökte gömma sig för alla. Så hin gick liksom slalom mellan dom och flåste ut genom näsan xD
Stackars Gisza. Men sen när vi vände tbx blev de fart på skrittstegen! Hem skulle hon minsann. Sen skulle jag, dum som jag är plocka upp mobilen och kolla vad klockan var. Och bara för att jag håller tygeln med en hand ska hon ta värsta hoppet upp i luften och kasta sig åt sidan. Men en än gång, jag är ju ryttare så jag satt kvar ;)
Men ja, de va ju en trevlig ridtur Gisza(y) Men hn tyckte de va riktigt kul att få komma ut lite!

Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0