16 November-Läsarbrev^^

Fick detta jättefina brev av en läsare. Tycker hon skiver väldigt fint och man blir berörd. Eller vad säger ni?

Jag kom ihåg första dagen vi träffades , jag och Garina ( min B-ponny ) skulle gå på ridläger på en ridskola som hette Hästis . Vi skulle rida ut och jag fråga Sussa (ridläraren) vilken häst hon skulle rida , hon sa Gisza . jag tänkte gissa , jag vet inte . Så jag fråga en kompis hon sa : Gisza hon heter så Gisza vem ox . Vi gick till privat avdelningen ( hon stog där eftersom hon var Sussas o nån mers ) . Det var kärlek från första ögonkastet , hon var så jävla vacker ! Sen när höst terminen börja fick jag rida henne . Jag trodde det inte var sant ! Hon var som en dröm hon var så mjuk o frammåt men lyssna ändå . Sussa såg att vi passa bra i hop så jag fick rida henne jämt jämt jämt . hon är den hästen jag ridit mest förutom Garina i hela mitt liv . Vi har så många fina minnen . Jag kan inte skriva alla men ett minne som jag kommer ihåg starkt var när vi skulle rida ut . Det var nån vikarie ( som jag inte tyckte om , hon trodde vi typ var nybörgare ) . vi skulle galopera o det var första gången jag red ut med Gisza . Ridläraren hade Silver bläsen ( inte världens snabbaste direkt ) . Gisza hade tävlat fälttävlan lite så hon försökte ta sig förbi Silver och springa snabbare . jag höll kvar henne o hon börja typ en blandning av stegra o studsa , men jag höll mig kvar . konstigt nog men jag börja gilla henne mer då för jag älskar ju tempramentt . Hon var så anorlunda ( på ett bra sätt ;) )men sen fick Sussa reda på att Gisza var en D-ponny och hon fick inte rida henne mer så hon sålde henne till en tjej som hette Emma . Det vart inte så anolunda änn var det va för mig för hon stog kvar på Hästis och jag fick rida henne som vanligt . Sen kom sommarn igen o hon var inte där . jag fråga Sussa var hon va och hon sa att hon var såld . Det var den värsta dan i mitt liv ! Jag älska ju henne lika mycket som jag älskar Garina . Hästis la ner på hösten . Jag fortsatte med mitt liv o jag vill inte säja det men jag glömde henne nästan . Senare fick jag en dröm , jag kämpa o kämpa för att hon skulle stanna men jag lyckades inte , när transporten lämna avfarten vakna jag . I drömmen hade hon en strimmbläs . Jag vill inte tänka på att jag glömde hur hon såg ut . jag sökte på hennes namn på google . Och hon bara dök upp . Massor med bilder på henne . Jag hitta då Emmas Blogg , hon berätta att det inte var hon som sålde Gisza utan hennes pappa . Jag hitta också din . O nu vet ja ju var Gisza kom och att hon mår o har det bra . Jag saknar henne så mycke . Hon kommer nog inte i håg mig jag var ju trottsallt bara en av alla som red henne :( Men smärtan är det ända som säjer att det inte var en dröm det var verkligheten . Asso förlåt att ja e så jobbig , jag vet själv hu jobbig jag kan va . Jag e ialla fall glad att för din skull , att du har hittat den bästa av dom bästa hästen i Sverige , Europa , världen , universium ;) Man kan inte få nån bättre häst än Gisza :) Hoppas jag hittar nån som kommer nästan upp i hennes nivå att vara bäst . (Letar efter min andra häst ;) )


Översöta ponnyn får bara skrittas nu till svullnaden gått ner:( Så de blir mycket mys nu så hon blir frisk snart!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Din tvilling Emma!

Så så gulligt!! <33 men Birk och Evando också blad de bästa i världen,uneversum osv :):

2011-11-17 @ 17:37:28
URL: http://egf.blogg.se/

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0