De här med att rida.

Ridning GER muskler. Något alla vi som rider vet. Men egentligen tror jag att vi inte riktigt vet vad det är för muskler vi sätter på våran kropp.
Jag har inte ridigt nånting i sommar så mina ridmuskler är inte i sitt bästa skick. Så just nu håller jag på att genomlida en hemsk, jag menar HEMSK stelhet och träningsverk som får mig att verkligen förstå vad det är för muskler vi bygger upp! Det är absolut inge smidighet. Men det är ÄKTA benstyrka, en bål/rygg/mage som utan tvekan är något utav de starkaste utan att pressa den med masövningar, och händer och armar med sån otroligt styrka och tålighet. Du som inte rider vet inte. Ni kommer aldrig veta. Men vi vet! Och innan ni dömer oss för att ridning bara är en snobbsport. Inte änns en sport. Va i stallet en vecka och rid 1 h per dag. SEN kan jag lyssna på er och era åsikter!


Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0