Part 5.

Vilse i New York
Resdag 5.
Sista dagen i storstaden för den här gången. Men det blir garanterat flera för min del!
 
Vi bestämde oss för att gå till FN-byggnaden. Där fick vi en guidad tur på ca 40 min. Man fick sig en tankeställare om vad som verkligen händer där ute tack vare dom. DOm gör så gott dom kan men jag tycker att vi andra också ska försöka hjälpa de fattiga och drabbade länderna mer! Får väl se hur dt ser ut om 30 år när man själv är vuxen. Och lunch åt vi på subway. Men ska jag vara ärlig så tycker jag Sverige har bättre service och mackor :P
 
Sedan var det dags för mig och Hasse att åka tunnelbana i New York.. Ann skulle gå på ett museum så jag och Hasse skulle försöka oss på att hitta hollisterbutiken vi åkt förbi några dagar tidigare med guidebussen.
Tunnelbanan gick bra! De såg precis ut som i alla filmer så de var lite kul ^^
Men sedan var vi totalt lost i New York! Haha, gud va vi gick runt och kollade på den där kartan. Som tur var hittade vi ett Starbucks och jag kunde googla vart vi skulle och VI HITTADE! Tro det eller ej ;)
 
På kvällen fick jag uppleva något otroligt vackert och skithäftigt! Vi tog oss upp i Empire States building. Gud vilken känsla att vara 300 m över havet och kolla ut över hela manhattan! FRÅN ETT HUS liksom!! Det var extra speciellt att det var på kvällen. Så det blev extra fint!
Ett måste för alla som besöker New York!
 
 

Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0