Part three.

Up-town Manhattan
Resdag 3.
Idag var det dags att se övre delen av manhattan. De tog ungefär 1 1/2 timma med guidebussen. Övre manhattan var inget som gav mig en "Wow-känsla" men det var absolut sevärt! Alla fina, lite äldre hus.
Central park, där snackar vi park! Nästan lika stort som stockholm. Otroligt fina och STORA grönområden! Och alla cyklister, joggare och häst med vagn. Här har vi New Yorks andningspunkt kan man ju säga.
 
Till skillnad från Time Square som aldrig ligger lugnt och tyst. Här är det fullt med liv och massa Disney figurer som går runt utanför Disneys butik. LIte gulligt^^ Fick ju själv ett kort med smurfen. Stolt! ;D
 
På kvällen tog vi en kvällstur med bussen. Det var lite annorlunda att se allt på kvällen när det började bli mörkt. Men lite otur med vädret hade vi dock. Ett jätteoväder kom över oss så nu har man upplevt ett oväder i New York också. Inte illa!
Men lite kul var det att alla gick runt och såg ut som tomtar i sina regncapar!
 
 
 
Detta va en kort sammanfattning av dag 3, men ska ju som sagt iväg och nu har ni allafall fått den :)!
Ha en jättebra kväll allihopa :)

Kommentarer
Postat av: jennifer

tjenare!
fin blogg du har du får gärna ika in hos mig och slänga iväg en kommentar! :D

Svar: De gör jag gärna! Var med i min tävling kanske? :)
Anna

2012-08-25 @ 15:22:24
URL: http://mybigdream.blo.gg

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0