Att ha frukt på vintern

Snöstorm idag me då... SKITVÄDER rent ut sagt. Men inte stoppar de mig från att åka ut till stallet och min frukt. Och seriöst inget skitväder kan få mig att skippa att få hennes muskler att jobba under mig. För hon är så otroligt fin. Seriöst varje pass går hon bra nu. Hon går inte bara bra, hon går som en j*vla dröm!! OCh det är så himla kul att rida henne då. Därför så red ja idag, trotts snöstorm.
 
Och detta med att ha frukt på vintern... Det ÄR ABSOLUT IINTE mysigt och skönt. Det är ett riktigt helvetet. Det är kallt, isigt, kallt, fruset osv. Det är varken kul eller mysigt. Men det är de små, underbara stunderna med min frukt som får mig att kämpa genom vinterns ruggiga tider. Hur är det för er? All heder till oss ryttare oavsett!
Och det är sjukt värt det. För de ger ju mer än en bra relation till frukten och träning. Man utvecklas varje dag som människa i stallet. Du får väldigt bra social förmåga, du lär dig säga ifrån, ta egna beslut, sammarbeta, "förhandla" och framför allt lär du dig att ta så sjukt mycket ansvar och du måste mogna som 17! Och detta är ju otroliga förmåner senare i livet när du ska börja söka arbete. Du kommer ha en sån otrolig drivkraft och ledarkompetens så de inte finns. Att rida ger mer än vad de flesta tror, tror mig!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Så fin häst! :D

2012-12-11 @ 21:59:52
URL: http://kajsaochtuvas.blogg.se/

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0