Paj.

Tänkte bara tipsa om ett pajrecept som blir supergott och mumsigt! Blanda 3 dl mjöl och 1 dl socker tillsammans med 125 g rumstempererat margarin. När all deg går att knåda ihop till en stor boll e den perfekt. Smörj pajformen du ska använda. (Om du har en lite större form bör du göra mer deg. Men de märker du) Skölj bären. Blanda i socker och potatismjöl. Ta så mkt som du känner för. Potatismjölet är för att binda vätskan från bären. Häll i lite mer än hälften av degen i formen och fördel det jämnt genom att trycka med fingertopparna. Tänk på att få upp på kanterna ordentligt! Häll sedan i bären. Nu är det bara att smula över degen som blev kvar. In i ungnen på 200-250 grader i ca 15-20 min. Om du har varmluftugn så blir 175 grader i 30 min bra. Klart att äta!!:D med vaniljsås såklart ^^ om man nu gillar det !


Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0