Dagens ridpass

Ridningen idag gick super och hon gick som en klocka efter sen stund! Hon börjar verkligen bygga upp sig nu :D
Började att rida mycket tempoväxlingar och ryggningar. Tack vare det blev hon väldigt alärt och känslig för skänken. Sedan red jag henne på volter och åttor för att få henne riktigt böjbar. När hon började bli riktigt fin och uppvärmd la jag in lite galoppbommar och halvt upphöjda travbommar. Så då fick hon tänka lite extra vart hon satte hovarna, jobba med bak/rygg lite extra och lyfta på benen lite extra. Mot slutet red vi lite galoppombyten också.
Hon blev så himla fin efter allt de här! Jättenöjd med dagens ridpass!
Imorgon longeras hon, lördag blir det en lång, mysig uteritt och på söndag ska vi hoppträna. Nu är vi igång och de känns otroligt bra!:D


Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0