Part 6.

Vitlökens Huvudstad
Resdag 10
En andra dag bland vinrankorna. Vi har besökt 4 olika vingårdar och de har fått med sig ett vin från varje gård. Ska bli kul att se hur dom får hem det! :P  Temperaturen har vart mycket behagligare idag! Det har varit riktigt skönt, 30 grader ungefär.


 
 
På kvällenhade vi åkt 2 timmar söderut och hamnat i Gilroy, vitlökens huvudstad. Vi har skrattat och skämtat riktigt mycket om att vi ska bo här en natt. Då hasse hatar vitlök. Men vi trodde ju att det var ett litet skämt att de kallades vitlökens huvudstad. Men jag kommer aldrig glömma detta!!! xD
Gud va jag garvade när vi steg ut ur bilen och jag såg Hasses min sen kände doften. Det verkligen stinker vitlök här!! Fy, de är inte så mysigt trotts att jag inte har någor emot vitlök. Och jag kunde inte sluta garva. Sitter fortfarande och garvar för mig själv när jag tänker på det!
 
 
Och mer än halva resan har gjorts nu. Bara 8 dagar kvar. Och en av dom är resdagen. Så det är ändå inte så lång tid kvar tills jag ska hem. Och väl hemma är det skola :0

Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0