I'm a happy girl

Tabata intervaller var nog bland det roligaste och jobbigaste jag gjort utanför gymmet! Det kändes som om jag tränade med någon och man blev otroligt taggad när man såg att man bara hade till exempel 2 repetitioner kvar! :D
 
Det går iallafall ut på att man först kör 20 sekunder MAXIMALT arbete av något slag. Sedan får du en vila på 10 sekunder. Detta upprepar du 8 gånger och sedan får du en längre vila på 1-2 minuter. Det som är så himla bra med tabata enligt mig är att du kan träna exakt vad som helst med hjälp av detta. Idag körde jag första en löprunda med hjälp av intervallerna. Det blev 4 repetitioner så ungefär 20 minuters intensiv intervalllöpning vilket var mer an lagom för dagsformen haha. När jag kom tbx hem körde jag två rep (repetitioner) situps. Död mage efter de kan jag ju säga er... Sedan en rep var på ett antal styrkeövningar. Körde sammanlagt i ca 1 h. Så grymt skönt att träna ordentligt igen! Saknar dock gymmet grymt mycket... Och har en aning beslutsångest om vilket gym jag ska träna på i höst. Det finns ju ett antal i stockholm. Men det jag ska fokusera på i höst är mycket kondition och därav vill jag ha ett gym med bra utbud av pass och sånt. Så tror jag bestämt mig men vi får se. 
 
Nu ska jag kolla bilderna från spanien. Dom kom i posten idag från linköping. Yeay!! :D
 

Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0