Gymnasievalet

Den 15 Februari stängs portarna för framtidens val. Och då ska du ha klart för dig vilka skolor du vill gå på. Och här tänkte jag dela med mig av de skolor jag har på min topp 3 lista.
 
REALGYMNASIET
Real verkar riktigt bra och jag tror denna skola skule passa mig som handen i handsken. Dom har ett flertal linjer att välja, allt från en äventyrslinje, teknik, smink/hår till häst och djurvård. Mitt val kommer själbklart bli djurvård med NV. Naturvetenskap kan du välja till, dock innebär det som alltid, mycket mycket plugg och senda kvällar. Men jag känner att jag inte vill välja bort möjligheten att komma in på vetrinärhögskola senare. Real finns på 14 olika orter i Sverige och är ca 100-200 elever på skolorna. Alltså blir alla elever väldigt nära varandra och det blir bra stämmning. Jag var och besökte real i Eskilstuna och detta ligger på ´mitt förstahandsval just nu!
 
Himmelstalundsgymnasiet
En skola med inriktning på antingen olika djurlinjer eller trädgård i Norrköping. Jag gillar skolan starkt och de verkar ha kontakt med otroligt bra praktikplatser runt om i landet, även utomlands. Skolan har massor med djur, till och med lamor. haha. Ínternatet jag skulle behöva på bo är bra på de sättet att man inte behöver åka hem varje helg, vilket skulle bli sjukt dyrt! Du får ta ansvar för alla måltider utom lunch själv, städning, tvättning osv. Tror detta är en STORT steg för mognad. Elever verkar otroligt nöjda med skolan och efter besöksdagen här bestämde jag mig för att jag ska söka hit. För desutom har dom en naturvetenskaplig linje med djurvård inkluderat. Vilket är väldigt ovanligt!
 
STRAGNHILDGYMNASIET
Den här skolan har jag faktiskt inte vart inne på så länge. Senast för ca 2 veckor sen som jag började kolla på den. Men den ligger i södertälje vilket innebär snabb resväg vilket är ett STORT pluss! Var där förra veckan och lärarna är sjukt bra och till och med jag, trotts att jag var med på 3 lektionen lärde mig några nya grejer. De hade en grym kontakt och ett grymt sätt att få in grejer i mitt huvud iallafall. Ska du läsa vanlig hederlig Naturvetenska/Samhälle ska du kolla in den här skolan, solklart!
 
Såklart riktar jag mig åt hur jag tycker och tänker om dessa skolor. Har ni frågor så bara att skriva. Svarar på allt bara jag har ett vettigt svar. Haha!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Skönt o höra :)

Jodå, bara fint här - lite trött bara eftersom jag jobbat hela dagen <3

2013-01-29 @ 19:46:37
URL: http://linnealiebig.blogg.se
Postat av: Nelly Stigh

Hihi åh va glad ja blir när du skriver så:)
det gjooorde verkligen min kväll!
tack så mycket <3

Imorgon så har ja gjort ett collage om piercingar!
hehe kraam

2013-01-29 @ 19:49:36
URL: http://nellystigh.blogg.se/

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0