Utveckling!!

Hoppträning idag då!! Kände mig riktigt taggad , länge sen ju.
Gisza hoppade bra från första språnget. Kom upp bra med bakbenen och det jag framförallt är så sjukt stolt över är hennes självförtroende. Förut gick hon i botten på nästan VARJE språng. Men icke då, nu är det så att hon ibland vågar lite för mycket och hoppar av för långt ifrån hindret istället. Haha sötnosen!
 
Iaf, dagens träning gick ut på att få dom snabbt rakstälda efter snabba svängar och sen över hindret som kom tätt inpå. Det gick hyfsat. Eftersom gisza alltid är lite extra stel i kroppen så ärdetta EXAKT vad jag måste arbeta myket med! Och här måste jag tänka lite omhoppning, jobba ihop henne och ge henne mycket plats. Så det blir mycket att tänka på. Och något JAG verkligen måste jobba på är att få ihop henne. Hon blir som 7 meter lååång och jag tappar helt bort henne ibland och då är det OMÖJLIGT att få en rakstäld häst i språnget direkt efter en snabb sväng. Så jag måste arbeta massor med att få ihop henne och verkligen få med mig bakdelen! Sen ska jag rida massvis med öppnor och slutnor och skänkelvikningar för att få henne mycket lösare och avslappnad i bog och sidor. Men annars är jag jättenöjd med dagens pass! Hon är så duktig hon!
 

Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0