Bloggvärlden förändras!

Hela tiden lägga det upp nya blogginägg från alla 100 tusentals bloggar över världens alla nätvärk. Jag vet inte hur det är i andra länder men här i Sverige har den här så kallade "bloggtränden" förändrats starkt! 
 
Kollar man tillbaka på bloggar som vart i gång väldigt länge ser man stora skillnader. Förr levde alla bloggare som i en bubbla, alla skulle skina med sina framgångar, hur mycke pengar dom hade och hur dom gled runt i butiker och shoppade för lönen de fick tack vare bloggen och yadayada. Kul för er att ni glänste!  
Känner dock att detta nu har övergått till att annat stadium, ett kanske mer "moget" tillstånd. De stora bloggarna (ABSOLUT INTE ALLA) tar sitt ansvar och vet att de är förebilder för många där ute framför skärmarna. De flänger inte runt lika mycket och många startar egna företag. Detta är att glänsa för mig!  
 
Man kan också se att de bloggar som i dag blir stora inte alls har samma aspekter och innehåll som de för 5-6 år sen. Jag tror fortfarande det handlar mycket om skönhet. Man ska SE bra ut, ha fina bilder och ha de där extra för att kunna ta sig DIT, men innehållet är helt annorlund. Skriver du om ditt partyliv kommer du inte till toppen idag. Även om du skulle vara extrem. Vi söker efter annat i dagens samhälle. Vi vill ha träning, självkänsla och peppning. Inte se hur andra lever lyxliv. Vi har blivit för snåla för sånt. Vi vill inte se andra leva gott. Både skrämmande och rätt skönt att se faktiskt! 
 
Venne riktigt vart jag vill komma med detta, men just keep going. Nånstanns kommer man ju alltid! 

Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0