Risenta-Bars

(Ej de jag gjorde)
 
I söndags gjorde jag egna bars, det blev så otroligt gott och är en riktig energikick! Och det var verkligen superenkelt att göra!
• 7 dl müsli
• 1/2 dl honung
• 1/2 dl farinsocker
• 150 g osaltat smör (jag använde saltat, funkade lika bra)
 
Värm smör, socker och hunung i en kastrull tills allt är ordentligt smält och blandat. Häll sedan i müslin och blanda ordentligt. Sen häller du ut allt på en smörad plåt (20x30) och plattar till men en sked. Se till att göra dom ordentligt tjocka, det var här jag misslyckades! Ställ sedan in i ungnen i 15-20 min på 175 grader. Den ska vara gyllenbrun på kanten och mjuk i mitten.
 
Visst låter de enkelt? Lycka till :D
 

Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0