Att vara på riktigt

Att leva i en falsk värld där lycka är något man bara spelar är ett liv att göra förändringar i. 

Så skulle jag vilja sammanfatta det. Kväll och tankarna flödar som vanligt. Ibland vill man skriva... Ibland inte. Idag? Skriva.

Fanns det möjlighet att spola tillbaka tiden hade jag gjort de, till våren 2012. Har nog aldrig mått så bra. Allt va verkligen perfekt och varje dag lever jag på den våren. Den underbara våren. Men allt förändras och jag växer, blir äldre, inser saker, blir sårad, blir lurad, blir lycklig, blir överraskad osv. En sak jag fått lära mig under min livstid är att leva utan människor och de man älskar. På olika sätt dessutom. Är det något de frambringar så är det 100 tusentals olika känslor. För de ena lycka, för det andra en hemsk saknad och sorg och för något annat svartsjuka. Detta får mig att fundera över om jag egentligen lever i en så kallad falsk lycka? 
Jag var LYCKLIG våren 2012! Definitivt. Jag hade allt man kunde önska och lite till. Och just därför har jag sånna krav på mitt liv. Ibland vill jag så gärna nå den känslan jag hade då igen! Men samtidigt inte. Detta låter väldigt flummigt.. Jag vet. Men jag tror ni någon stans förstår mig. För alla måste ha upplevt detta. Oavsett ålder, kön och faktorer. Alla strävar efter DEN lyckan i en falsk, underbar värld. 



Kommentarer
Postat av: wilma

Åh finaste Gizsa!

2013-09-12 @ 20:11:49

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0