Träningsprogram

Gokväll på er!
Som jag lovat skulle jag ta upp lite mer exakt hur jag kommer träna och så under de första fyra veckorna av mitt träningsprogram. Egentligen är det inte alls komplicerat och huvuduppgifter här är att fettförbränningen, alltså konditionsträning och efter det lite mer konditionsträning.
Jag tränar 3-5 dagar i veckan och för ska ha med minst 3 konditionspass då.
 
  1. Pass ett består av enbart konditionsträning. Disstansträning för att vara exakt. 45-60 min på en puls på 60-70 procent av maxpulsen. Här kan jag välja på crossmaskin, löpning, cykel eller rodd. Och eftersom det är distansträning är det inte tempot som är det viktiga här. Men ja, efter 45 min ska jag vara TRÖTT. Annars har jag inte kört tillräckligt.
  2. Pass 2 består av konditionsträning med tempo. INTE intervaller. Det ska man absolut inte börja med förns man är igång. Många tror att det är det bästa sättet att bygga konditionen och förbränna fett på och visst är det så. OM  man gör det på rätt effektivt sätt som man bara orkar om man redan är i hyfsat god form och igång med kroppen. Så alla som gör de innan dom klarar löpa 1 mil på en 60-70 procentig maxpuls, BIG NONO!! Här ska jag iallafall ligga på en puls runt 70-80 procent av maxpulsen och jag ska inte överhuvud taget orka stå på benen efter 45 min. Då ska jag alltså krypa skakandes fram. Ni fattar nog.
  3. Pass tre ska bestå av ett grupppass. Alltså ska jag även få in minst ett gruppass i veckan helst. Har fått 6 olika som passar just mig. Och sålänge det innehåller mycket cardio och styrkeövningar för HELA kroppen är det ju bara att köra på! :D
  4. Här kommer styrketräningen in. Gobiet squat, utfall, trx rodd, repmaskin både rakt och horizontalt, plankan. Går inte in mer på dom just nu eftersom de inte är huvudfokuset för min träning. Pass 4 är bara ett KOMPLIMENT till de andra passen och ska alltid innehålla pass 1,2 eller 3 som uppvärmning.
 

Detta är alltså grunden för min träning just nu. Hur jag äter, när jag tränar och vad jag tränar kommer uppdateras försom. Har ni frågor eller vill ha mer tips är det bara att kommentera så ska jag försöka hjälpa till! En liten fortsättning på min lilla träningsplan kan väl handla om hur jag äter? Nån gång i början av nästa vecka. Nu, dö i min säng och räkna lite matte. Ha en bra början på en braigare helg gott folk! :D

 


Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0