Detox

Haha åh herregud, det var längesen sist! Men nu är sjuka Anna på topp och det med 100 säkerhet! Som om det inte vore nog med att jag är tillbaks med sjukt grym motivation, jag körde även igång med en minidetox idag. För er som inte vet vad det är kan jag förklara det lite snabbt och enkelt...
 
Detox är när man så att säga "gör kroppen basisk" igen. Vi får ju konstant i oss gifter och våra tarmar/levern mår faktiskt inte så jättebra av detta. I en detox kan man säga att du rensar ur all skit kroppen inte vill ha, kortfattat. Det finns hundratals olika salgs detoxmetoder och olika kurer man kan gå på men jag kör bara rent av en egen, liten minidetox kan man väl kalla det. Kommer inte ta några speciella kurer, bara dricka ett speciellt te varje kväll i ca 20 dagar. Under den här tiden ska jag undvika laktos samt gluten så mycket som möjligt! Så visst är det mycket jobb runt allt med mat osv men jag hoppas och tror att det kommer vara värt det! Tillslut blir det ju en vana.
 
Så under denna period kommer jag att försöka uppdatera bloggen med så mycket recept osv som möjligt! Igår gjorde jag tillexempel en underbar broccolisoppe, som var superenkel dessutom! Ikväll efter träningen ska jag även baka eget bröd. Fullt med fibrer och helt utan laktos och gluten. Känner verkligen för att gå all in på detta nu! Tänker dock som jag nämde köra en "minidetox". Alltså, går ej på någon kur och fixar allt by my own. Kul att testa iaf! Kram!
 

Kommentarer

Här kan du slänga en kommentar om du har något på hjärtat:

Vad heter du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (Ta det lungt, bara jag som kan se den)

Om du har en blogg skulle jag gärna vilja kicka in!:):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0